Pengembangan Kurikulum Ismuba di MTs Muhammadiyah 01 Banjaranyar Baureno Bojonegoro
Abstract
TRANSLATE with xEnglishArabicHebrewPolishBulgarianHindiPortugueseCatalanHmong DawRomanianChinese SimplifiedHungarianRussianChinese TraditionalIndonesianSlovakCzechItalianSlovenianDanishJapaneseSpanishDutchKlingonSwedishEnglishKoreanThaiEstonianLatvianTurkishFinnishLithuanianUkrainianFrenchMalayUrduGermanMalteseVietnameseGreekNorwegianWelshHaitian CreolePersian TRANSLATE with COPY THE URL BELOW BackEMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster PortalBack
Full Text:
PDFReferences
Arifin, Z. (2013). Strategi Pengembangan Sekolah Muhammadiyah di Masyarakat NU Konservatif. Jurnal Analisa, 20(2), 233–244.
Didiyanto. (2017). Paradigma Pengembangan Kurikulum PAI di Lembaa Pendidikan. Jurnal Edureligia, 1(2), 122–132.
Hatim, M. (2018). Kurikulum Pendidikan Agama Islam di Sekolah Umum. Jurnal El-Hikmah, 12(2), 140–163.
Majir, A. (2017). Dasar Pengembangan Kurikulum (1st ed.). Penerbit Deepublish.
Mansur, R. (2016). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam Multikultural (Suatu Prinsip-Prinsip Pengembangan). Jurnal Ilmiah Vicratina, 10(2).
Mufti, U. (2020). Implementasi Kurikulum Ismuba di Sekolah Muhammadiyah. Jurnal Komunikasi Dan Pendidikan Islam, 9(2), 30–44.
Mufti, U., & Widodo, H. (2021). Kurikulum ISMUBA di SD Muhammadiyah Banguntapan. Journal of Islamic Education and Innovation, 2(1), 85–92. https://doi.org/10.26555/jiei.v2i1.906
Muhammadiyah, M. D. P. (2017). Kurikulum Ismuba. PP Muhammadiyah.
Nurmadiah. (2014). Kurikulum Pendidikan Agama Islam. Jurnal Al-Afkar, III(II), 41–54.
Ramadhan, O. M., Hermawan, A. H., & Erihadiana, M. (2021). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Islam di Era New Normal. Jurnal Intelektual, 11(April), 32–45.
Shofiyah. (2018). Prinsip–Prinsip Pengembangan Kurikulum dalam Upaya Meningkatkan Kualitas Pembelajaran. Edureligia; Jurnal Pendidikan Agama Islam, 2(2), 122–130. https://doi.org/10.33650/edureligia.v2i2.464
Sholikhah, K. (2020). Penembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam Berbasis Budaya Religius di Sekolah. Dar El-Ilmi: Jurnal Studi Keagamaan, Pendidikan Dan Humaniora, 7(1), 62–81.
Sugiana, A. (2019). Desain Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam dan Implementasinya di MTs Nurul Ummah Yogyakarta. Jurnal Pendidikan Agama Islam, XVI(1), 17–34. https://doi.org/10.30736/kuttab.v1i2.110
Sya’bani, M. A. Y. (2018). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam Dalam Perspektif Pendidikan Nilai. Jurnal Tamaddun, XIX(2), 101–114.
Syam, A. R., & Syam, A. R. (2019). Guru dan Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam di Era Revolusi Industri 4.0. Jurnal Tadris, 14(1), 1–19.
Tantowi, T. R., & Widodo, H. (2019). Implementasi Pendidikan Karakter pada Kurikulum ISMUBA SD Muhammadiyah Kalisoka Sentolo Kulonprogo DIY. Jurnal Muaddib: Studi Kependidikan Dan Keislaman, 09(01), 54–63.
Wafi, A. (2017). Konsep Dasar Kurikulum Pendidikan Agama Islam. Jurnal Edureligia, 1(2), 133–139.
Wasito, W. (2019). Implementasi Kurikulum Ismuba Di Sd Muhammadiyah Karangkajen Yogyakarta. Jurnal Pendidikan Islam, 10(1), 1–18. https://doi.org/10.22236/jpi.v10i1.3447
Wibisono, Y. (2019). Pengembangan dan Implementasi Kurikulum Ismuba di Smp Muhammadiyah Pakem Sleman Yogyakarta. Jurnal At-Tajdid, 03(02), 167–179.
Giantara, F., & Astuti, A. (2020). Kemampuan Guru Matematika Mempertahankan Substansi Materi Melalui Proses Pembelajaran Online. Jurnal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 4(2), 787-796.
Nahwiyah, S., Mualif, A., Haironi, R., Mailani, I., & Wismanto, W. (2023). Peran Mahasiswa Calon Guru MI/SDIT dalam Meningkatkan Kualitas Baca Al-Qur’an pada Mahasiswa Prodi PGMI Universitas Muhammadiyah Riau. Journal on Education, 5(3), 9573-9583.
Mujtahid, I. M., Berlian, M., Vebrianto, R., Thahir, M., & Irawan, D. (2021). The development of digital age literacy: A case study in Indonesia. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(2), 1169-1179.
Nopriyanti, W. (2020). Efektivitas Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Di Sd Negeri 001 Pasar Baru Pangean. AL-HIKMAH (Jurnal Pendidikan dan Pendidikan Agama Islam), 2(2), 184-201.
Giantara, F., Yanti, N., Handayani, S., & Anis, Y. (2020). Pola Pendidikan keluarga Saat Bencana Kabut Asap di Kota Pekanbaru. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 4(2), 778-786.
Giantara, F. (2020). Analisis Data (Kualitatif, Kuantitatif, Metode Campuran, dan Penelitian Tindakan). Pekanbaru: LPPM STAI Diniyah Pekanbaru.
Berlian, M., Vebrianto, R., & Thahir, M. (2021). Development of Webtoon Non-Test Instrument as Education Media. International Journal of Evaluation and Research in Education, 10(1), 185-192.
Amiliya, R., & Giantara, F. (2021). Dampak Pandemi Covid-19 Pada Pendidikan Anak Usia Dini. Al-Abyadh, 4(2), 116-125.
Giantara, F., & Amiliya, R. (2021). Urgensi Kebijakan Pendidikan Islam sebagai bagian dari Kebijakan Publik (Analisis Teoretis). Madania: Jurnal Ilmu-Ilmu Keislaman, 11(2), 86-96.
Radeswandri, R., Budiawan, A., Vebrianto, R., & Thahir, M. (2021). Developing instrument to measure the use of online comic as educational media. Journal of Education and Learning (EduLearn), 15(1), 119-126.
Berlian, M., Mujtahid, I. M., Vebrianto, R., & Thahir, M. (2021). Profil Literasi Sains dalam Pembelajaran IPA di Era Covid-19: Studi Kasus di Universitas Terbuka. Journal of Natural Science and Integration, 4(1), 77-84.
Syahbudin, Z., Ahmad, R. R. M. R., Zein, N., & Thahir, M. (2023). Developing Students’religious Moderation Through Group Counseling at Islamic Higher Education. Jurnal Pendidikan Islam, 9(1), 15-28.
Amri, K., Riyantini, S., Hasri, S., & Sohiron, S. (2022). Starategi Pengembangan Mutu dan Akreditasi Di Madrasah Dalam Menghadapi Revolusi 5.0. Sustainable Jurnal Kajian Mutu Pendidikan, 5(2), 172-182.
DOI: http://dx.doi.org/10.24014/af.v21i2.18727
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Editorial Office Board
Pascasarjana UIN Sultan Syarif Kasim Riau
Jl. KH. Ahmad Dahlan, No. 94 Kode Pos : 28129.
Contact Person :
Khairunnas Jamal
khairunnasjamal@uin-suska.ac.id
0823 6130 7171
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. View My Stats