MADRASAH: QUALITY AND SOCIAL CHANGE (Case Study in Banjarmasin Indonesia)
Abstract
- Afrikaans
- Albanian
- Amharic
- Arabic
- Armenian
- Azerbaijani
- Bengali
- Bulgarian
- Catalan
- Croatian
- Czech
- Danish
- Dutch
- English
- Estonian
- Finnish
- French
- German
- Greek
- Gujarati
- Haitian Creole
- Hebrew
- Hindi
- Hungarian
- Icelandic
- Indonesian
- Italian
- Japanese
- Kannada
- Kazakh
- Khmer
- Korean
- Kurdish (Kurmanji)
- Lao
- Latvian
- Lithuanian
- Malagasy
- Malay
- Malayalam
- Maltese
- Maori
- Marathi
- Myanmar (Burmese)
- Nepali
- Norwegian
- Pashto
- Persian
- Polish
- Portuguese
- Punjabi
- Romanian
- Russian
- Samoan
- Simplified Chinese
- Slovak
- Slovenian
- Spanish
- Swedish
- Tamil
- Telugu
- Thai
- Traditional Chinese
- Turkish
- Ukrainian
- Urdu
- Vietnamese
- Welsh
Never translate Japanese
Never translate ejournal.uin-suska.ac.id
Full Text:
PDFReferences
Asrohah, Hanun, (1999), Sejarah Pendidikan Islam, (Jakarta: Logos).
Azra, Azyumardi, (2012), Pendidikan Islam, Tradisi dan Modernisasi di Tengah Tantangan Milenium III, (Jakarta: Kencana Predana Media Group).
Cole, Stephen, (1972), The Sociological Method, (Chicago: Rand McNally College Publishing Company).
Daud, Alfani, Islam & Masyarakat Banjar (Jakarta: PT RajaGrafindo Persada, 1997).
Daulay, H. Haidar Putra, (2009), Sejarah Pertumbuhan dan Pembaruan Pendidikan Islam di Indonesia, (Jakarta: Kencana Prenada Media Group).
Ishtyaque, Mohammad and Abuhurera, (2013), “Role of madarsa in promoting education and socio-economic development in Mewat district, state of Haryana, India”, Procedia-Social and Behavior Sciences, No, 120, (pp. 84-89).
Makmur, Ahdi, Imran Sarman, and Radiansyah, (2014), “Perkembangan Madrasah di Kota Banjarmasin (Sebuah Tinjauan Historis dari Tahun 2010-2014)”, Journal Tarbiyah Islamiyah , Vol. 5, No. 2, (pp. 1-19).
Mitchell, G. Duncan, (ed.), (1979), A New Dictionary of Sociology, (London: Routledge & Kegan Paul).
Muhaimin, (2004). Wacana Pengembangan Pendidikan Islam, (Surabaya: Pustaka Pelajar).
Noor, Farish A., Yoginder Sikand, and Martin van Bruinessen (eds.), (2013), The Madrasa in Asia, Political Activism and Transnational Linkages, (Amsterdam: ISIM Amstardam University Press).
Oliart, Patricia, (2013), “Education for Social Change. Peru 1972-1975”, Journal of Social Science Education, Vol.12, No. 3, (pp. 8-18).
Rahman, Fazlur, (1982), Islam & Modernity, Transfomation of an Intelectual Tradition, (Chicago: Chicago Univercity Press).
Shorter Encyclopaedia of Islam, (1961), (Leiden: E.J. Brill).
Soemardjan, Selo, (1990), Perubahan Sosial di Yogyakarta, (Yogyakarta: Gadjah Mada University Press).
Steenbrink, Karel A., (1986), Pesantren, Madrasah, Sekolah, Pendidikan Islam dalam Kurun Moderen, (Jakarta: LP3ES).
Sujana, Nana, and Ibrahim, (2001), Penelitian dan Penilaian Pendidikan, (Bandung: Sinar Baru Algensindo).
Sugiyono, (2009), Metode Penelitian Kualitatif, (Bandung: Alfabeta).
Tilaar, H.A.R., (2012), Perubahan Sosial dan Pendidikan, Pengantar Pedagogik Transformatif untuk Indonesia, (Jakarta: PT Rineka Cipta).
Undang-Undang R.I. Nomor 20 Tahun 2003 tentang SISDIKNAS & Peraturan Pemerintah R.I. Tahun 2010, tentang Penyelenggaraan Pendidikan serta Wajib Belajar, (Bandung : Citra Umbara).
Vago, Steven, (2004), Social Change, (New Jersey: Pearson Prentice Hall), Fifth Edition.
Giantara, F., & Astuti, A. (2020). Kemampuan Guru Matematika Mempertahankan Substansi Materi Melalui Proses Pembelajaran Online. Jurnal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 4(2), 787-796.
Nahwiyah, S., Mualif, A., Haironi, R., Mailani, I., & Wismanto, W. (2023). Peran Mahasiswa Calon Guru MI/SDIT dalam Meningkatkan Kualitas Baca Al-Qur’an pada Mahasiswa Prodi PGMI Universitas Muhammadiyah Riau. Journal on Education, 5(3), 9573-9583.
Mujtahid, I. M., Berlian, M., Vebrianto, R., Thahir, M., & Irawan, D. (2021). The development of digital age literacy: A case study in Indonesia. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(2), 1169-1179.
Nopriyanti, W. (2020). Efektivitas Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Di Sd Negeri 001 Pasar Baru Pangean. AL-HIKMAH (Jurnal Pendidikan dan Pendidikan Agama Islam), 2(2), 184-201.
Giantara, F., Yanti, N., Handayani, S., & Anis, Y. (2020). Pola Pendidikan keluarga Saat Bencana Kabut Asap di Kota Pekanbaru. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 4(2), 778-786.
Giantara, F. (2020). Analisis Data (Kualitatif, Kuantitatif, Metode Campuran, dan Penelitian Tindakan). Pekanbaru: LPPM STAI Diniyah Pekanbaru.
Berlian, M., Vebrianto, R., & Thahir, M. (2021). Development of Webtoon Non-Test Instrument as Education Media. International Journal of Evaluation and Research in Education, 10(1), 185-192.
Amiliya, R., & Giantara, F. (2021). Dampak Pandemi Covid-19 Pada Pendidikan Anak Usia Dini. Al-Abyadh, 4(2), 116-125.
Giantara, F., & Amiliya, R. (2021). Urgensi Kebijakan Pendidikan Islam sebagai bagian dari Kebijakan Publik (Analisis Teoretis). Madania: Jurnal Ilmu-Ilmu Keislaman, 11(2), 86-96.
Radeswandri, R., Budiawan, A., Vebrianto, R., & Thahir, M. (2021). Developing instrument to measure the use of online comic as educational media. Journal of Education and Learning (EduLearn), 15(1), 119-126.
Berlian, M., Mujtahid, I. M., Vebrianto, R., & Thahir, M. (2021). Profil Literasi Sains dalam Pembelajaran IPA di Era Covid-19: Studi Kasus di Universitas Terbuka. Journal of Natural Science and Integration, 4(1), 77-84.
Syahbudin, Z., Ahmad, R. R. M. R., Zein, N., & Thahir, M. (2023). Developing Students’religious Moderation Through Group Counseling at Islamic Higher Education. Jurnal Pendidikan Islam, 9(1), 15-28.
Amri, K., Riyantini, S., Hasri, S., & Sohiron, S. (2022). Starategi Pengembangan Mutu dan Akreditasi Di Madrasah Dalam Menghadapi Revolusi 5.0. Sustainable Jurnal Kajian Mutu Pendidikan, 5(2), 172-182.
DOI: http://dx.doi.org/10.24014/af.v20i1.10709
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Editorial Office Board
Pascasarjana UIN Sultan Syarif Kasim Riau
Jl. KH. Ahmad Dahlan, No. 94 Kode Pos : 28129.
Contact Person :
Khairunnas Jamal
khairunnasjamal@uin-suska.ac.id
0823 6130 7171
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. View My Stats