ANALYSIS OF FACTORS INFLUENCING DECISIONS TO PURCHASE WARDAH COSMETICS IN PEKANBARU CITY

Dony Martias, Anggi Dwi Permata, Ferizal Rachmad

Abstract


The purpose of this research is to analyze the factors that influence the decision to purchase Wardah cosmetics in the city of Pekanbaru. Respondents in this study numbered 100 people using accidental sampling techniques. Provided that the data analysis in this research is quantitative using the multiple linear regression method and the data is analyzed using the SPSS program. Based on the results of this research, it shows that product quality influences the decision to purchase Wardah cosmetics in the city of Pekanbaru. Price perceptions influence the decision to purchase Wardah cosmetics in the city of Pekanbaru. And promotions influence the decision to purchase Wardah cosmetics in the city of Pekanbaru. Simultaneously the independent variables (product quality, price perception and promotion) have a significant effect on the dependent variable (purchasing decisions) on Wardah cosmetics in the city of Pekanbaru. The R Square value of 0.845 or 84.5% means that the purchasing decision variable is influenced by product quality, price and promotion while the remaining 15.5% is influenced by other variables not used in this research.


Keywords


Product Quality, Price Perception, Promotion and Purchasing Decisions

References


AG.Suyono, Sri Sukmawati, Pramono. 2012. Pertimbangan Dalam Membeli Produk Barang Maupun Jasa. Intidayu Press. Jakarta.

Agus, Hermawan. 2012. Komunikasi Pemasaran. Jakarta. Erlangga.

Alimul Hidayat A.A. 2010. Metode Penelitian Kesehatan Paradigma Kuantitatif, Jakarta. Heath Books

Daryanto. 2011. Manajemen Pemasaran: Sari Kuliah. Bandung. Satu Nusa. Fahmi, Irham. 2016. Perilaku Konsumen Teori dan Aplikasi, Penerbit: Bandung, Alfabeta.

Djaslim, Saladin. 2010. Manajemen Pemasaran, Edisi Pertama, Bandung. Linda Karya

Fandy Tjiptono dan Gregorius Chandra, 2012. Pemasran Strategik. Yogyakarta. Andi.

Ferdinand, Augusty. 2014. Metode Penelitian Manajemen. BP Universitas Diponegoro. Semarang.

Ghozali, Imam. 2011. “Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS”. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Handoko, T, Hani. 2010:110. Manajemen Personalia dan Sumber Daya Manusia (edisi 2). BPFE. Yogyakarta.

Hasan, Ali. 2013. Marketing dan khasus-khasus pilihan. Caps. Yogyakarta

Kotler Philip dan Kevin L. Keller. 2016. Marketing Management. Edisi ke 15. Penerbit Pearson Education Limited 2016.

Kotler, P. & Armstrong, G. 2012, Prinsip- Prinsip Pemasaran. Edisi 12. penerbit Erlangga.

Kotler, P. & Keller, K.L. 2012. Manajemen Pemasaran Jilid I Edisi ke 12. Jakarta. Erlangga.

Kotler, P. & Armstrong, G. 2010. Principles of Marketing, thirteen edition. Prentice Hall. New Jersey.

Kotler, Philip and Gary Amstrong. 2016. Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi13. Jilid 1. Jakarta. Erlangga.

Kotler, Philip dan Gary Armstrong. 2012. Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi 13. Erlangga. Jakarta.

Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2009. Marketing Management 13 Edition. London: Pearson Education, inc.

Kotler, Philip, dan Gary Armstrong 2012. Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi 13. Jilid 1. Erlangga. Jakarta.

Kuncoro, Mudrajad. 2010. Dasar-dasar Ekonomika Pembangunan, UPP STIM YKPN Yogyakarta.

Manahati Zebua, Pemasaran Pariwisata (Menuju Festival Sail Daerah), Yogyakarta : CV Budi Utama, Tahun 2016.

P.Joko Subagyo. 2011. Metodologi Penelitian Dalam Teori Dan Praktek. Jakarta : Aneka Cipta.

Philip Kotler, Kevin Lane Keller. 2008. Manajemen Pemasaran, Edisi Ketiga Belas, Jilid Satu, Jakarta. Erlangga.

Rivai, Veithzal. Islamic Business and Economic Ethics, Bumi Aksara, Jakarta: 2012.

Sarjono, Haryadi., dan Julianita, Winda. (2011). SPSS vs LISREL: Sebuah Pengantar, Aplikasi untuk Riset. Penerbit Salemba empat, Jakarta.

Sayehtiningrum. 2014. Komunikasi Bisnis. PT. Alfabeta. Bandung.

Setiadi, Nugroho J. (2010). Perilaku Konsumen. Cetakan 4. Edisi Revisi. Jakarta: Kencana.

Slameto. 2010. Belajar dan faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: PT. Rineka Cipta

Staton, William J. Shultz 2014. Alih bahasakan Buchory Alma prinsip-prinsip pemasaran, jilid 1 Edisike 3, alih bahasa oleh Yohanes Lamarto, Jakarta: Erlangga.

Sugiyono (2015). Metode Penelitian Kombinasi (Mix Methods). Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Penerbit CV. Alfabeta: Bandung.

Supardi. (2013). Sekolah Efektif : Konsep Dasar dan Praktiknya. Jakarta : PT. Rajagrafindo Persada.

Tjiptono, Fandy. 2014, Pemasaran Jasa – Prinsip, Penerapan, dan Penelitian, Andi Offset, Yogyakarta




DOI: http://dx.doi.org/10.24014/jiq.v20i1.20865

Refbacks

  • There are currently no refbacks.