Hubungan Self Efficacy Dengan Sikap Belajar Siswa Sekolah Menengah Kejuruan Negeri 2 Pekanbaru
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abu Ahmad. (1991). Psikologi Sosial. jakarta: Rineka Cipta.
Alphine C. Langat. (2011). Students’ Attitudes and their Effects on Learning and Achievement in Mathematics: A Case Study of Public Secondary Schools in Kiambu Country, Kenya. 60–61.
Diniaty, A. (2017). Dukungan Orangtua terhadap Minat Belajar Siswa. Jurnal Al-Taujih: Bingkai Bimbingan Dan Konseling Islami, 3(1), 90–100.
Gufron, N., & Wita, R. R. (2012). Teori-teori Psikologi. Yogyakarta: Aruzz Media.
Hadi, M., & Zubaidah, Z. (2015). Pemanfaatan Konseling Neuro Linguistic Programming Dalam Mengatasi Kesulitan Belajar Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Dakwah Risalah, 26(4), 174–182. https://doi.org/10.24014/jdr.v26i4.1275
Handayani, F. (2013). “Hubungan Self-Efficacy dengan Prestasi Belajar Siswa Akselerasi.” Character, 1(2), 1–5.
J.R., S. A. (2013). Pembelajaran Nilai – Karakter Kontruktivisme dan VCT Sebagai Inovasi Pendekatan Pembelajaran Afektif. jakarta: Raja Grafindo.
Jeanne Ellis Ormrod. (2008). Psikologi Pendidikan. jakarta: Erlangga.
Ngainum Naim. (2012). Character Buiding. Yogyakarta: Ar-Ruzz. Media.
Robert A. Baron & Donn Byrne. (2003). Psikologi Sosial. jakarta: Erlangga.
DOI: http://dx.doi.org/10.24014/japkp.v1i1.9237
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.