Pengaruh Promosi dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian Rumah KPR pada PT. Dzakiyah Mabrukah Gemilang
Abstract
The purpose of this study is to determine how much influence promotion and location have on purchasing decisions at PT. Dzakiyah Mabrukah Gemilang. The population in this study are consumers who buy houses at PT. Dzakiyah Mabrukah Gemilang. The sample used is the entire population of 43 respondents. Data collection methods used are observation, questionnaires (questionnaire), and documentation. Data analysis techniques are descriptive and quantitative. The analytical method used is Multiple Linear Regression using the SPSS 23 program. The results of the t-test research show a significant promotion (0.000) and location (0.002) smaller than 0.05, so that partially significant effect on purchasing decisions. The results of the f test show that 0.000 is significantly smaller than 0.05 so that simultaneously promotion and location have a significant effect on purchasing decisions. The results of multiple linear regression test if promotion and location are constant equal to zero then the value of the purchase decision is 2.396, if the addition of 1 value to the promotion then the value of the purchase decision increases to 0.481 is considered constant, and if the addition of 1 value to the location then the value of the purchase decision increases to 0.342 is considered constant. The result of the coefficient of determination (R2) shows 64.4% that purchasing decisions are influenced by promotion and location, 35.6% purchasing decisions are influenced by other variables not examined in this study. Keywords: Promotion, Location and Purchase Decision
Full Text:
PDFReferences
Arif Yusuf Hamali, 2016, Pemahaman Strategi Bisnis dan Kewirausahaan, Jakarta: Prenada Media Group
Ali Hasan, 2010, Marketing dan Bank Syariah, Bogor: Ghalia Indonesia
Basu Swastha dan Irawan, 2005, Manajemen Pemasaran Modern, Yogyakarta: Liberty Yogyakarta
Buchari Alma, 2012, Pengantar Bisnis, Bandung: Alfabeta
C. Prihandoyo, Analisis Pengaruh Harga, Lokasi, Bangunan Dan Lingkungan Terhadap Keputusan Konsumen Membeli Rumah, Jurnal Fakultas Ekonomi Universitas Balikpapan
Doni Marlius, 2017, Keputusan Pembelian Berdasarkan Faktor Psikologis Dan Bauran Pemasaran PT. Intercom Mobilindo Padang, Jurnal Pundi, Vol. 01, No. 01, Maret 2017, h. 59-60
Eman Suherman, 2011, Praktik Bisnis Berbasis Enterepreneurship, Bandung: Alfabeta
Fandy Tjiptono, 2001, Strategi Pemasaran, edisi ke-2, Yogyakarta: ANDI
Hartono, 2012, Statistik Untuk penelitian, Yogyakarta: Pustaka Belajar
Imam Ghozali, 2005, Analisis Multivariet dengan Program SPSS, Semarang: Undip
Iqbal Hasan, 2006, Analisis Data Penelitian dengan Statistik, Jakarta: Bumi Aksara
J. Paul Peter dan Jerry C Olson, 2002, Perilaku konsumen dan strategi pemasaran, Jakarta: Erlangga
Jusuf Soewadji, 2012, Pengantar metode penelitian, Jakarta: Raja Grafindo Persada
Kasmir, 2016, Kewirausahaan, Jakarta: Rajawali, 2016
Kasmir, 2006, Marketing dan Kasus-Kasus Pilihan, Jakarta: CAPS (Center For Academic Publishing Service)
Muhammad jaiz, 2014, Dasar-dasar Periklanan, Yogyakarta: Graha Ilmu
Muhammad Alimin, 2004, Etika dan Perlindungan Konsumen dalam Ekonomi Islam, Yogyakarta: BPFE
M. Iqbal Hasan, 2002, Pokok-pokok Materi Metodologi Penelitian dan Aplikasinya, Bogor : Ghalia Indonesia
Mulyadi Nitisusastro, 2012, Perilaku Konsumen Dalam Perspektif Kewirausahaan, Bandung: Alfabeta
Mulyadi Nitisusastro, 2009, Kewirausahaan dan Manajemen Usaha Kecil, Bandung: Alfabeta
Nanang Martono, 2011, Metode Penelitian Kuantitatif, Jakarta: Rajawali Pers
Nur Hikma, 2015, “Aspek Psikologis Tokoh Utama Dalam Novel Sepatu Dahlan Karya Khrisna Pabichara (Kajian Psikologi Humanistik Abraham Maslow)”, Jurnal Humanika No. 15, Vol. 3, Desember 2015 / ISSN 1979-8296
Philip Kotler, 2002, Manajemen Pemasaran, Edisi Millenium, Jilid 2, Jakarta: PT Prenhallindo
Purbayu Budi Santoso dan Ashari, 2006, Analisis Statistik Dengan Microsoft excel dan SPSS, Yogyakarta: ANDI
Philip Kotler, 2000, Prinsip-Prinsip Pemasaran Manajemen, Jakarta: Prenhalindo
Rozalinda, 2016, Ekonomi Islam Teori dan Aplikasinya pada Aktivitas Ekonomi, Jakarta: PT RajaGrafindo
R. G Soekadijo, 2000, Anatomi Pariwisata, Jakarta: GRAMEDIA Pustaka Utama
Ratih Hurriyati, 2005, Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen, Bandung: Alfabeta
Rambat Lupiyoadi, 2001, Manajemen Pemasaran Jasa, Jakarta: PT. Salemba Empat
Riduwan, 2013, Metode & Teknik Menyusun Proposal Penelitian, Bandung: Alfabeta
Schiffman & Kanuk, 2004, Perilaku Konsumen, Jakarta: Prentice Hall
Sugiono, 1999, Statistik Untuk Penelitian, Bandung: Alfabeta
Sugiyono, 2013, Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D, Bandung: Alfabeta
Sugiyono, 2017, Metode Penelitian Kualitatif: Untuk penelitian yang bersifat: eksploratif, enterpretif, interaktif, dan konstruktif, Bandung: Alfabeta
Sofjan Assauri, 2010, Manajemen Pemasaran, Jakarta: Rajawali Pers
Syofian Siregar, 2014, Statistik Parametrik Untuk Penelitian Kuantitatif, Jakarta: Bumi Aksara
Tukiran Teniredja dan Hidayati Mustafidah, 2014, Penelitian Kuantitatif (Sebuah Pengantar), Bandung: Alfabeta
Veithzhal Rivai Zainal, 2017, Islamic Marketing Management (Mengembangkan Bisnis dengan Hijrah Ke Pemasaran Islam Mengikuti Praktik Rosulullah), Jakarta:Bumi Aksara
DOI: http://dx.doi.org/10.24014/ibf.v2i1.13894
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Editorial Office Board :
Fakultas Syariah dan Hukum UIN Sultan Syarif Kasim Riau
Jl. HR. Soebrantas KM. 15,5 Panam - Pekanbaru
https://ejournal.uin-suska.ac.id/index.php/IBF/index
IBF by https://ejournal.uin-suska.ac.id/index.php/IBF/index is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.