Communication Interaction Between Traders in Cultural Analysis (Case Study of Halat Traditional Market, Matsum City, Medan City)
Abstract
This page is in Indonesian Translate to English
- Afrikaans
- Albanian
- Amharic
- Arabic
- Armenian
- Azerbaijani
- Bengali
- Bulgarian
- Catalan
- Croatian
- Czech
- Danish
- Dutch
- English
- Estonian
- Finnish
- French
- German
- Greek
- Gujarati
- Haitian Creole
- Hebrew
- Hindi
- Hungarian
- Icelandic
- Indonesian
- Italian
- Japanese
- Kannada
- Kazakh
- Khmer
- Korean
- Kurdish (Kurmanji)
- Lao
- Latvian
- Lithuanian
- Malagasy
- Malay
- Malayalam
- Maltese
- Maori
- Marathi
- Myanmar (Burmese)
- Nepali
- Norwegian
- Pashto
- Persian
- Polish
- Portuguese
- Punjabi
- Romanian
- Russian
- Samoan
- Simplified Chinese
- Slovak
- Slovenian
- Spanish
- Swedish
- Tamil
- Telugu
- Thai
- Traditional Chinese
- Turkish
- Ukrainian
- Urdu
- Vietnamese
- Welsh
Never translate Indonesian
Never translate ejournal.uin-suska.ac.idTRANSLATE with xEnglishArabicHebrewPolishBulgarianHindiPortugueseCatalanHmong DawRomanianChinese SimplifiedHungarianRussianChinese TraditionalIndonesianSlovakCzechItalianSlovenianDanishJapaneseSpanishDutchKlingonSwedishEnglishKoreanThaiEstonianLatvianTurkishFinnishLithuanianUkrainianFrenchMalayUrduGermanMalteseVietnameseGreekNorwegianWelshHaitian CreolePersian TRANSLATE with COPY THE URL BELOW BackEMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster PortalBack
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agustini, N. A., & Purnaningsih, N. (2018). Pengaruh Komunikasi Internal dalam Membangun Budaya Organisasi. Jurnal Komunikasi Pembangunan, 16(1), 89–108. https://doi.org/10.46937/16201825198
Ahmad, S. (2019). Komunikasi Antarbudaya: Satu Perspektif Multidimensi (hal. 20–24). hal. 20–24. Diambil dari https://books.google.co.id/books?hl=id&lr=&id=mMhuEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=Biasanya+unsur-unsur+budaya+yang+melalui+proses+transmisi+adalah+nilai-nilai+budaya,+adat+istiadat,+pandangan+hidup,+berbagai+konsep+kehidupan+lainnya,+berbagai+kebiasaan+sosial,+
Amalia, A., & Haris, A. (2021). Pola Komunikasi Budaya Antar Etnis Para Pedagang di Pasar Sago Pekanbaru. Communiverse : Jurnal Ilmu Komunikasi, 7(1), 1–11. Diambil dari http://jurnal.univrab.ac.id/index.php/cmv/article/view/2318
Arasaratnam, L. A. (2015). Research in Intercultural Communication: Reviewing the Past Decade. http://dx.doi.org/10.1080/17513057.2015.1087096, 8(4), 290–310. https://doi.org/10.1080/17513057.2015.1087096
Arruan, L. (2017). Proses Komunikasi Antara Penjual Etnik Toraja dan Penjual Etnik Pendatang di Pasar Tradisional Bolu Toraja Utara Utara (Studi Komunikasi Antar Budaya). 1–14.
Ashari, A. (2017). Komunikasi Antar Budaya Pedagang Etnis Tamil Dalam Melayani Pembeli Pribumi Di Kuliner Pagaruyung Kota Medan. Diambil dari http://repository.umsu.ac.id/handle/123456789/13734
Astina, Mode Arya, & Muliadiasa, K. (2017). Komunikasi Lintas Budaya Antar Pedagang Lokal dengan Wisatawan Asing di Pantai Sanur. Journal Communication Spectrum : Capturing New Perspectives in Communication, Vol. 7 No.
Azhari, A., Rahmawati, N., & Syafitri, R. (2022). Interaksi Antar Pedagang di Pasar Bincen Kota Tanjung Pinang di Masa Pandemi Covid-19. Diambil dari https://lib.umrah.ac.id/
Collier, M. J. (2015). Intercultural communication competence: Continuing challenges and critical directions. International Journal of Intercultural Relations, 48, 9–11. https://doi.org/10.1016/J.IJINTREL.2015.03.003
Dian, P., Degeng, D., Kusumawardani, I. N., Hasbullah Isnaini, M., & Asri, G. I. (2022). Pelatihan Bahasa Inggris Kepariwisataan bagi Pelaku Wisata di Kampung Heritage Kayoetangan Kota Malang. Jurnal Abadimas Adi Buana, 5(02), 161–169. https://doi.org/10.36456/ABADIMAS.V5.I02.A3834
Fadhilah, S., Ariadne, D. E., & Dewi, S. (2017). Pola Komunikasi Tradisi Marosok antara sesama Penjual dalam Budaya Dagang Minangkabau. Jurnal Kajian Komunikasi, 5(2), 222–234. https://doi.org/10.24198/JKK.V5I2.10464
Fatima, S. (2019). Pola-Pola Komunikasi dalam Interaksi Jual Beli di Pasar Loak di Kabupaten Jember. Repository Universitas Jember. Diambil dari https://repository.unej.ac.id/xmlui/handle/123456789/102048
Hariyanto, D., & Azizah, L. N. (2018). Pengaruh Komunikasi Interpersonal Pedagang Madura Terhadap Akulturasi Budaya dan Etos Kerja Masyarakat Lokal di Pasar Larangan Sidoarjo. Kanal: Jurnal Ilmu Komunikasi, 7(1), 10–16. https://doi.org/10.21070/kanal.v
Henderson, S., & Barker, M. (2018). Developing nurses’ intercultural/intraprofessional communication skills using the EXCELLence in Cultural Experiential Learning and Leadership Social Interaction Maps. Journal of Clinical Nursing, 27(17–18), 3276–3286. https://doi.org/10.1111/JOCN.14089
Hermawan, M. V. (2019). Komunikasi Pewarisan Budaya Masyarakat Adat Kampung Mahmud. LINIMASA: JURNAL ILMU KOMUNIKASI, 2(2), 55–73. https://doi.org/10.23969/LINIMASA.V2I2.1690
Hs, M. A., & Fahlevi. (2015). Komunikasi Non Verbal dalam Pekan Ternak budaya "Marosok" di Kota Payakumbuh Provinsi Sumatera Baratt. Diambil dari https://openlibrary.telkomuniversity.ac.id/home/catalog/id/104392/slug/komunikasi-non-verbal-dalam-pekan-ternak-budaya-marosok-di-kota-payakumbuh-provinsi-sumatera-barat.html
Khotimah, N. (2019). Faktor Pembeda dalam Komunikasi Lintas Budaya antara Wisatawan Asing dengan Masyarakat Lokal di Desa Wisata Kandri Gunungpati Kota Semarang. An-Nida : Jurnal Komunikasi Islam, 11(1), 1–11. https://doi.org/10.34001/AN.V11I1.932
King, C. S. T., & Bailey, K. S. (2021). Intercultural communication and US higher education: How US students and faculty can improve: International students’ classroom experiences. International Journal of Intercultural Relations, 82, 278–287. https://doi.org/10.1016/J.IJINTREL.2021.04.007
Ladegaard, H. J., & Jenks, C. J. (2015). Language and intercultural communication in the workplace: critical approaches to theory and practice. https://doi.org/10.1080/14708477.2014.985302, 15(1), 1–12. https://doi.org/10.1080/14708477.2014.985302
Martin, J. N. (2015). Revisiting intercultural communication competence: Where to go from here. International Journal of Intercultural Relations, 48, 6–8. https://doi.org/10.1016/J.IJINTREL.2015.03.008
Megawati, M., & Syafrizal, S. (2017). Interaksi Sosial Pedagang Kaki Lima di Pasar Puan Maimun Kabupaten Karimun Kepulauan Riau. Jurnal Online Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Riau, 4(2), 1–15. Diambil dari https://www.neliti.com/publications/205163/
Munawara, M., Rahmanto, A. N., & Satyawan, I. A. (2020). Challenges and Opportunities for Mahasantri Da’wah Through Social Media. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 7(4), 355–363. https://doi.org/10.18415/IJMMU.V7I4.1593
Nasrullah, R. (2018). Komunikasi Antar Budaya: Di Era Budaya Siber (hal. 15–20). hal. 15–20. Diambil dari https://books.google.co.id/books?hl=id&lr=&id=EdbFDwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR1&dq=pengaruh+budaya+terhadap+komunikasi&ots=CDDupNmX9b&sig=9WRdyoj05m5j_aNXsYdn1lo5UMY&redir_esc=y#v=onepage&q=pengaruh budaya terhadap komunikasi&f=false
Nugroho, O. C. (2016). INTERAKSI SIMBOLIK DALAM KOMUNIKASI BUDAYA (Studi Analisis Fasilitas Publik Di Kabupaten Ponorogo). ARISTO, 3(1), 1–18. https://doi.org/10.24269/ARS.V3I1.7
Nurdin, R., Syam, T., & Harahap, M. S. (2015). Komunikasi Lintas Budaya Wisatawan Asing dan Penduduk Lokal di Bukit Lawang. JURNAL SIMBOLIKA: Research and Learning in Communication Study (E-Journal), 1(2). https://doi.org/10.31289/SIMBOLLIKA.V1I2.207
Ou, W. A., & Gu, M. M. (2018). Language socialization and identity in intercultural communication: experience of Chinese students in a transnational university in China. https://doi.org/10.1080/13670050.2018.1472207, 24(3), 419–434. https://doi.org/10.1080/13670050.2018.1472207
Panuju, R. (2018). Pengantar Studi (Ilmu) Komunikasi : Komunikasi Sebagai Kegiatan Komunikasi Sebagai Ilmu (hal. 261). hal. 261.
Paris, P. P., & Sultan, M. I. (2018). Komunikasi Antarbudaya Etnik Bugis dan Etnik Mandar dalam Interaksi Perdagangan di Pasar Senggol Kota Parepare. KAREBA : Jurnal Ilmu Komunikasi, 7(2), 184–194. https://doi.org/10.31947/KAREBA.V7I2.6868
Presbitero, A., & Attar, H. (2018). Intercultural communication effectiveness, cultural intelligence and knowledge sharing: Extending anxiety-uncertainty management theory. International Journal of Intercultural Relations, 67, 35–43. https://doi.org/10.1016/J.IJINTREL.2018.08.004
Putri, L. A., Cangara, H., & Wahid, U. (2022). Perilaku Komunikasi Antarbudaya Pedagang Indonesia dalam Interaksi dengan Pedangang Malaysia di Komplek Pasar Sriaman Relau Pulau Pinang. Nuansa : Jurnal Studi Islam dan Kemasyarakatan, 15(1), 71–82. https://doi.org/10.29300/NJSIK.V15I1.6288
Puyod, J. V., & Charoensukmongkol, P. (2019). The contribution of cultural intelligence to the interaction involvement and performance of call center agents in cross-cultural communication: The moderating role of work experience. Management Research Review, 42(12), 1400–1422. https://doi.org/10.1108/MRR-10-2018-0386/FULL/XML
Rahayu, N. (2022). Komunikasi sebagai Sarana Akulturasi Masyarakat Urban. https://doi.org/10.31219/OSF.IO/25DNW
Saputra, E. (2019). Komunikasi Antarbudaya Etnis Lokal dengan Etnis Pendatang. Studi pada Mahasiswa/i Fakultas Adab dan Ilmu Budaya UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta. Interaksi: Jurnal Ilmu Komunikasi, 8(1), 28–40. https://doi.org/10.14710/INTERAKSI.8.1.28-33
Saudah, S. (2018). Kontekstasi Pedagang Pasar Tradisional Dalam Mempertahankan Relasi Sosial Dan Komunikasi. ETTISAL Journal of Communication, 3(2), 131–142. Diambil dari http://eprints.unmer.ac.id/451/%0Ahttps://ejournal.unida.gontor.ac.id/index.php/ettisal/article/download/1931/pdf_21%0Ahttps://ejournal.unida.gontor.ac.id/index.php/ettisal/article/view/1931%0Ahttps://core.ac.uk/download/pdf/270227243.pdf%0Ahttps://lens.o
Sholeh, M. (2020). Hubungan Konsepsional Antara Perpustakaan, Penelitian, Dan Karya Ilmiah. Wahana Akademika: Jurnal Studi Islam dan Sosial, 6(2), 115–125. https://doi.org/10.21580/WA.V6I2.2311
Sugara, A. (2019). Komunikasi Antar Budaya dikalangan Pedagang (Studi tentang Komunikasi Antarbudaya Pedagang etnis Jawa denganPedagang etnis Madura di Pasar Dinoyo Kota Malang).
Suherman, A. (2020). Buku Ajar Teori-Teori Komunikasi. Deepublish (Grup Penerbitan CV Budi Utama) Jl.Rajawali, G.Elang 6, No 3, Drono, Sardonoharjo, Ngaglik, Selaman Jl.Kaliurang Km.9,3 - Yogyakarta 55581, hal. 90. Diambil dari https://books.google.co.id/books?hl=id&lr=&id=dn_sDwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=pengertian+teori+uses+and+gratifications&ots=29artyigiK&sig=aNt6QPAIwIYxH_nhAmSqhS6xI3I&redir_esc=y#v=onepage&q=pengertian teori uses and gratifications&f=false%0Ahttps://books.go
Suri, A. (2021). Strategi Verbal Para Pedagang di Pasar Sukaramai Medan (Kajian Sosio pragmatik).
Wahyuningrum, Z. P. (2017). Komunikasi antar Budaya di Kalangan Mahasiswa (Studi Tentang Proses Komunikasi antar Budaya Mahasiswa asal Lampung di Universitas Sebelas Maret Surakarta). Diambil dari https://digilib.uns.ac.id/dokumen/71143/Komunikasi-antar-Budaya-di-Kalangan-Mahasiswa-Studi-Tentang-Proses-Komunikasi-antar-Budaya-Mahasiswa-asal-Lampung-di-Universitas-Sebelas-Maret-Surakarta
Wibowo, R. P. (2016). Pola-Pola Komunikasi antara Penjual dan Pembeli di PAsar Kalipait Kecamatan Tegaldlimo Kabupaten Banyuwangi (Suatu Tinjauan Etnografi Komunkasi). Diambil dari https://repository.unej.ac.id/xmlui/handle/123456789/72551
Zulfiningrum, R., Nuur, A., Dw, P., & Wahyono, E. (2020). Menuju Dialog Deliberatif Resolusi Konflik Sebuah Studi Komunikasi Antar Budaya di Kampung Adat Jalaswatu Jurnal Audience: Jurnal Ilmu Komunikasi, 3(1), 79–98. https://doi.org/10.33633/JA.V3I1.3620
DOI: http://dx.doi.org/10.24014/sb.v20i1.22938
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Published by:
Center for Research and Community Development
Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau
Jl. H. R. Soebrantas KM 15,5 ,Tuah Madani, Tampan,
Pekanbaru, Riau 28293
Indexed By: