Terkendalanya Proses Pembelajaran Yang Dihadapi Oleh Mahasiswa Dampak Dari Covid-19
Abstract
This study aims to find out how much obstacles faced by students since the learning system changed due to the impact of covid-19. However, what happens if the obstacles faced by students have a big impact when constrained attending online lectures, of course it will be very influential for these students when they cannot attend lectures with the material given or explained by the lecturer. So how much impact is caused by this type of virus, which causes detrimental to students. From the results of objective research, many students complain about changes in the learning system that cause a decrease in their interest in learning due to constraints and limitations of facilities and infrastructure for students who conduct research. With this research, it is hoped that we can find out how big the impact of Covid-19 is for students.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arifa, F. N. (2020). Tantangan Pelaksanaan Kebijakan Belajar Dari Rumah Dalam Masa Darurat Covid-19. Info Singkat;Kajian Singkat Terhadap Isu Aktual Dan Strategis, XII(7/I), 6. http://berkas.dpr.go.id/puslit/files/info_singkat/Info Singkat-XII-7-I-P3DI-April-2020-1953.pdf
Dan, P., Serta, P., & Pemerintah, K. (2020). Dampak Pandemi Novel-Corona Virus Disiase ( Covid-19 ) Terhadap. 6(1), 39–49.
Dindin Jamaluddin1, Teti Ratnasih2, Heri Gunawan3, E. P. (2020). Pembelajaran Daring Masa Pandemik Covid-19 Pada Calon Guru : Pembelajaran Daring Masa Pandemik Covid-19 Pada Calon Guru: Hambatan, Solusi Dan Proyeksi Dindin.
Hadi, Y. A., & Fadilah, D. (n.d.). Persepsi Mahasiswa Terhadap Kuliah Daring dimasa Pandemi Corona Virus Disease ( COVID-19 ).
Hakam, M. T., Levani, Y., & Utama, M. R. (2020). Hang tuah medical journal. Potensi Adiksi Penggunaan Internet Pada Remaja Indonesia Di Periode Awal Pandemi Covid 19, 17, 102–115.
Hasanah, A., Sri, A., Rahman, A. Y., & Danil, Y. I. (n.d.). Analisis Aktivitas Belajar Daring Mahasiswa Pada Pandemi COVID-19. Analisis Aktivitas Belajar Daring Mahasiswa Pada Pandemi COVID-19 Aan, 1.
Hermawan, E. (2020). Efektivitas Pembalajaran Daring Selama Masa Pandemi Covid-19 : Sebuah Survey Online. Efektivitas Pembalajaran Daring Selama Masa Pandemi Covid-19: Sebuah Survey Online, 1–7.
Kusnayat, A., Sumarni, N., Mansyur, A. S., Zaqiah, Q. Y., & Bandung, U. T. (2020). PENGARUH TEKNOLOGI PEMBELAJARAN KULIAH ONLINE DI ERA COVID-19 DAN DAMPAKNYA. PENGARUH TEKNOLOGI PEMBELAJARAN KULIAH ONLINE DI ERA COVID-19 DAN DAMPAKNYA TERHADAP MENTAL MAHASISWA, 1(2), 153–165.
Lestari, S. W. (2020). KENDALA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN JARAK JAUH (PJJ) DALAM MASA PANDEMI DITINJAU DARI MEDIA PEMBELAJARAN Selvy. KENDALA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN JARAK JAUH (PJJ) DALAM MASA PANDEMI DITINJAU DARI MEDIA PEMBELAJARAN Selvy.
Meiza, A., Hanifah, F. S., Natanael, Y., & Nurdin, F. S. (n.d.). Analisis Regresi Ordinal untuk melihat Pengaruh Media Pembelajaran Daring terhadap Antusiasme Mahasiswa Era Pandemi Covid.
Moh. Dulkiah, Nurmawan, Jajang A. Rohmana, A. S. R. (2018). No Title. ADAPTASI MAHASISWA DALAM PENGGUNAAN MEDIA ON LINE SEBAGAI DAMPAK WABAH COVID-19 Moh., 1–10.
Rahardjo, W., Qomariyah, N., Mulyani, I., & Andriani, I. (2020). Early View Social media fatigue pada mahasiswa di masa pandemi COVID-19 : Peran neurotisisme , kelebihan informasi , invasion of life , kecemasan , dan jenis kelamin. 18(59). https://doi.org/10.7454/jps.2020.xx
Ratu, D., Uswatun, A., & Pramudibyanto, H. (2020). Pendidikan Dalam Masa Pandemi Covid-19 Pendahuluan. 10(1), 41–48.
Setiawan, A. R. (2020). Edukatif: jurnal ilmu pendidikan. 2(1), 28–36.
Suhada, I., Kurniati, T., Pramadi, A., & Listiawati, M. (n.d.). Pembelajaran Daring Berbasis Google Classroom Mahasiswa Pendidikan Biologi Pada Masa Wabah Covid -19. Pembelajaran Daring Berbasis Google Classroom Mahasiswa Pendidikan Biologi Pada Masa Wabah Covid-19, 2019.
DOI: http://dx.doi.org/10.24014/japkp.v2i1.10129
Refbacks
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.