Analisis Peningkatan Kinerja Guru Melalui Reward di Sekolah Dasar Islam Raudhah BSD

Siti Halimah, Puput Roniansyah, Muchamad Zainal Muttaqin, Hasyim Asy’ari

Abstract


This study aims to analyze the increase in teacher performance through rewards, this research uses qualitative research methods based on descriptive studies, data collection techniques for research using observation techniques, interviews, and document analysis. Teacher performance can be improved through the provision of rewards, at Raudhah Islamic Elementary School the rewards are in the form of Masters and Umrah scholarships, these rewards are given to employees who have served as permanent employees of the Foundation and are based on the selection results of the management team. Assessment of reward from three aspects of tenure, position, performance appraisal consists of performance, personality attitude and additional positions such as homeroom teacher and deputy principal of the school.


Full Text:

PDF

References


Aisyah, S., & Purba, W. (2019). Aplikasi Sistem Pendukung Keputusan Penilaian Kinerja Karyawan Menggunakan Metode Profile Matching. Jurnal Mahajana Informasi, 4(2), 16–20.

Anggung, M., & Prasetyo, M. (2020). Peningkatan Kinerja Guru Pesantren Melalui Sistem Reward dan Punishment. December. https://doi.org/10.47766/idarah.v3i1.611

Busro, Muhammad. 2018. Teri-Teori Sumber Daya Manusia. Jakarta: Prenadamedia Group.

Hutagaol, A. L., Rezeqi, S., & Wardah, R. (2022). Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan Upaya Meningkatkan Kinerja Guru Melalui Reward dan Punishment di Madrasah. 4(1), 1281–1288.

Iskandar, Deddy Hermania. 2019. Pemimpin Bermakna. Jakarta: PT Elex Media Komputindo.

Lina, D. (2014). Analisis Pengaruh Kepemimpinan Dan Budaya Organisasi Terhadap Kinerja Pegawai Dengan Sistem Reward Sebagai Variabel Moderating. Jurnal Riset Akuntansi Dan Bisnis, 14, 77–97.

Multi Amalia, R., & Yuni Utami, D. (2018). Pemberian Reward Berdasarkan Penilaian Kinerja Karyawan Dengan Metode Ahp Pada Pt. Anugerah Protecindo. Jurnal Ilmu Pengetahuan Dan Teknologi Komputer, Vol. 3 No(2), 182. www.nusamandiri.ac.id

Nurfitriani. 2022. Manajemen Kinerja Karyawan. Makasar: Cendikia Publisher.

Purwanto, A., & Evicasari, E. (2021). Kepemimpinan Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Kinerja Guru di Sekolah Dasar selama Pandemi Covid-19. 5(6), 5706–5711.

Saad, A. (2017). Hubungan Antara Pemberian Reward Dengan Kinerja Guru Di SD Hikmatul Fadhillah Medan. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 1(1), 91–98.

Saleh, A., & Mardiana, A. (2021). Pemberian Reward Terhadap Peningkatan Motivasi Kerja Karyawan Dalam Perspektif Islam. Mutawazin (Jurnal Ekonomi Syariah), 2(1), 1–14. https://doi.org/10.54045/mutawazin.v2i1.233

Saputra, T. H., Fikri, K., & Binangkit, I. D. (2023). Pengaruh Reward Dan Kompetensi Terhadap Kinerja Guru Sekolah Dasar Negeri 132 Kota Pekanbaru. 2(1), 357–366.

Sari, Maya Rizki., Menhard, dan Laras Insiya Pertiwi. Perilaku Organisasi. Bandung: Widina Bhakti Persada Bandung.

Sinaga, E. D. (2021). Efektivitas Pemberian Reward Organisasi Dalam Meningkatkan. 5, 285–292.

Sumantrie, Pipin. 2021. Manajemen Dalam berorganisasi. Malang: Ahlimedia press.

Soebiartika, R., & Rindaningsih, I. (2023). Systematic Literature Review (SLR): Implementasi Sistim Kompensasi dan Penghargaan Terhadap Kinerja Guru SD Muhammadiyah Sidoarjo. MAMEN: Jurnal Manajemen, 2(1), 171–185. https://doi.org/10.55123/mamen.v2i1.1630

Sulaiman, N. (2022). Upaya Meningkatkan Kinerja Guru Melalui. I(3), 16–23.

Syam, A. (2016). The Influence of Situational Leadership and Reward on State Vocational High School 1 Teacher Performance in Jambi. Jurnal Pendidikan Dan Keguruan, 1(1), 2. https://media.neliti.com/media/publications/209694-pengaruh-kepemimpinan-situasional-dan-pe.pdf

Tri Rachmawan, P., & Nita Aryani, D. (2020). Kepemimpinan Spiritual dan Reward Terhadap Kinerja Pegawai Melalui Kualitas Kehidupan Kerja Dan Kepuasan Kerja sebagai Variabel Intervenin. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 21(2), 136–148. https://doi.org/10.30596/jimb.v21i2.5124

Wahyuni, Purbi., Diana anggraini, dan Pribadi Widyatmojo. 2022. Perilaku Organisasional Teori dan Aplikasi Penelitian. Yogyakarta: Deepublish.

Wati, E. L. (2019). Pemberian Punisment Dan Reward Untuk Meningkatkan Kinerja Guru. Revitalisasi Manajemen Pendidikan Anak Usia Dini (PAUD) Di Era Revolusi Industri 4.0, 0(0), 92–96. http://conference.um.ac.id/index.php/apfip2/article/view/360




DOI: http://dx.doi.org/10.24014/ijiem.v6i2.24527

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Indonesian Journal of Islamic Educational Management

INDEXED BY:

       

IJIEM is published by Fakultas Tarbiyah dan Keguruan Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau.

Mailing Address:

Gedung PMU Lt. II Fakultas Tarbiyah dan Keguruan Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau  
Jl. H.R. Soebrantas Km. 15 No. 155, Pekanbaru - Riau 28293, Email: ijiem.mpi@uin-suska.ac.id

Creative Commons License
IJIEM is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

View My Stats