Kesulitan Belajar Akuntansi Keuangan (Studi Kasus Pada Materi Merchandise Inventory Management)
Abstract
This study aims to identify and obtain an overview, data and information that are considered important about learning difficulties in financial accounting subjects (intermediate) on merchandise inventory management materials. In accordance with the methodology this research is a qualitative research, the research uses the condition of the natural object of the researcher as a key instrument in triangulating data collection in induced data analysis so that it places more emphasis on generalized meanings. The factors that cause learning difficulties in various ways are as follows: 1) Lack of student understanding in studying financial accounting subjects (intermediate) on merchandise inventory management materials, 2) Materials in identifying and recording inventory cards using two recording systems merchandise, 3) In recording the valuation of merchandise inventory to find the total cost of goods sold and the total value of the ending inventory using the five methods and 4) At the end of the accounting period, make a report on the inventory of merchandise.
TRANSLATE with xEnglishArabicHebrewPolishBulgarianHindiPortugueseCatalanHmong DawRomanianChinese SimplifiedHungarianRussianChinese TraditionalIndonesianSlovakCzechItalianSlovenianDanishJapaneseSpanishDutchKlingonSwedishEnglishKoreanThaiEstonianLatvianTurkishFinnishLithuanianUkrainianFrenchMalayUrduGermanMalteseVietnameseGreekNorwegianWelshHaitian CreolePersian TRANSLATE with COPY THE URL BELOW BackEMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster PortalBackKeywords
Full Text:
PDFReferences
Abdurrahman, Mulyono. 2003. Pendidikan Bagi Anak Berkualitas Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Burhan, Bungin. 2005. Analisis Data Penelitian Kualitatif: Pemahaman Filosofis dan Metodologi ke Arah Penguasaan Model Aplikasi. PT Raja Grafindo Persada: Jakarta.
Dimyanti & dkk. 2006. Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Djamarah, Syaiful Bahri. 2008. Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Handoko, Yuliani & dkk. 2005. Akuntansi 2: Kurikulum 2004 Kelas 2 SMA. Jakarta: Bumu Aksara.
Jusup, Al Haryono. 2005. Dasar-Dasar Akuntansi: Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi YKPN: Yogyakarta.
Lumbantobing, Astuti. 2012. Kendala-Kendala Dihadapi Guru dalam Penerapan KTSP pada Mata Pelajaran Akuntansi dan Kewirausahaan di SMKN 1 Kota Jambi PIPS FKIP. UNJA: Skripsi.
Maas, Markus.2008. Faktor-Faktor Kesulitan Belajar Akuntansi Siswa IPS SMAK BPK. Sukabumi: Penabur.
Moleong, Lexy. 2007. Metode Penelitian Kualitatif, Edisi Revisi. Bandung: CV Sinar Baru.
Moelyati & dkk. 2000. Akuntansi Keuangan Kelas XI SMK (Kelompok Bisnis dan Manajemen). Jakarta: Yudhistira.
Mulyadi. 2010. Diagnosis Kesulitan Belajar dan Bimbingan terhadap Kesulitan Belajar Khusus. Jogjakarta: Nuha Litera.
Mulyono. 2007. Diagnosa dan Pemecahan Kesulitan Belajar. Jakarta: Erlangga.
Mubyarto. 1997. Pengantar Ekonomi Pendidikan. Jakarta: LP3S.
Nawawi, Hadari. 2001. Metode Penelitian Bidang Sosial. Yogyakarta: Gadjah Mada University Pres.
Nurdin; Sembiring, Benar; Phongsavath, Phousith; Rahmawati; dan Hutabarat, Zuhri Saputra. 2022. Akuntansi Biaya. Purbalingga: PT Eureka Media Aksara.
Patilima, Hamid. 2007. Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
Poerwadarminta. 1990. Kamus Umum Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka.
Rosmiati; dan Hutabarat, Zuhri Saputra. 2021. Hasil Belajar Akuntansi Dengan Menggunakan Model Pembelajaran Berbasis Collaborative Learning Siswa Sma Kota Jambi. 9 (2): 80-85.
Santrock, Jhon W. 2009. Psikologi Pendidikan. Edisi 3. Terjemahan diantar Angelica. Salemba Humanika: Jakarta.
Saudagar, Fachruddin. 2008. Gerbang Penelitian Pendidikan Kualitatif. Jambi: Yayasan FORKKAT Jambi.
Slameto. 20012. Belajar dan Faktor-faktor yang mempengaruhi. Jakarta: Rineka Cipta.
Sucipto, Toto & dkk. 2011. Akuntansi (Siklus Akuntansi Perusahaan Jasa dan Perusahaan Dagang). Jakarta: Yudhistira.
Subini, Nini. 2011. Mengatasi Kesulitan Belajar pada Anak. Yogyakarta: Javalitera.
Sukardi. 1991. Penuuntun Praktis Usahawan. Jakarta: Arcan.
Syah, Muhibbin. 2012. Psikologi Pendidikan dengan Pendidikan Baru. Bandung: Rosda.
Sugiyono. 2010. Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
Yujana, Lalu Hendry. 1994. Akuntansi Keuangan. Jakarta: Lembaga Penerbit Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia.
Yuliani, Ria. 2011. Peranan Pedagang Pengumpul dalam Menunjang Perekonomian Petani Kelapa Sawit di Desa Bangun Seranten Kecamatan Muara Tabir Kabupaten Tebo Jurusan PIPS FKIP. UNJA: Skripsi.
Zuriah, Nurul. 2006. Metode Penelitian Sosial dan Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
DOI: http://dx.doi.org/10.24014/ekl.v5i2.19154
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Eklektik : Jurnal Pendidikan Ekonomi dan Kewirausahaan
Diindeksasi Oleh :
Alamat Redaksi :
Prodi Pendidikan Ekonomi, Fakultas Tarbiyah dan Keguruan, Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau.
Jl. H.R. Soebrantas Km. 15 No. 155 Kelurahan Simpang Baru Kecamatan Tampan Pekanbaru 28293 Riau, Indonesia.
Email: eklektik.pe@uin-suska.ac.id
Link Journal : http://ejournal.uin-suska.ac.id/index.php/EKLEKTIK
View My Stats